Snorkling on peanut island

Hej dar gott folk.. mycket bloggandes idag, men det ar min lediga dag och jag har haft sa mycket att gora de senaste dagarna/kvallarna.. Ja ja ja fult upp i florida.. Tankte dra nagra rader om var underbara snorkling dag.
Borja med att jag och Catrin verkligen tvingade upp oss ur sangen, jag var doood ! Attans sa trott och sen nacksparr pa det, crap! Catrins vardmamma skulle kora oss till taget sen ocksa, mm for hon var snabb..
Taget gick 9.o6 pa morgonen vi var framme vid tagstationen 5 over.. Men vi hade san tur att taget var forsenat och kom precis in nar vi var pa vag nerfor trappen till ralsen. Vi hann inte kopa nagon biljett sa tur var det att ingen snut kom, det ar tydligen ett maste att kopa biljett innan man hoppar pa taget, men no time for that!
Emma hoppade pa taget ocksa sen nar vi var framme kom en Umea bo som hette Sandra och plockade upp oss, satan sa skont att antligen vara framme!..
 
1.Sandra fr Umea, hon roliga norskan och Catrin pa taXi baten. 2.en skylt pa on.

Nar vi anlande till baten vi skulle aka med till Peanut island hojtade ett gang grabbs till oss om vi var "the swedish girls?" jajjemensan. Dar fick vi var lilla utrustning pa grodfotter, cyklop och sanna dar brills... Rosa till Sandra saklart ;). Killarna var riktiga surf dudes och sag bra ut.. De hade dock for langt har och den snyggaste hade eXtremt langt har och var nastan kortare an mig.. -Hey det gar ju inte, vax till dig pojk!
Nar vi var framme tog det evigheter for alla tjejer att komma i vattnet och simma ut. Vi var nog 10 stycken au pair brudar, hett som satan vettu! Under vattnet sen sag vi alla mojliga farger i fiskar auwh det var underbart! Sen sag jag en randig  orm under vattnet och en rocka..
 
(hittade pa google hur djuren sag ut)

Efter att vi snorklat dar sa snorklings broderna att vi kunde aka med dom till "pumpa huset" dar vi kunde fortsatta snorkla, sola och dricka bars. -jag ar pa sa jag direkt ;) Sa vi for med Taxi baten tillbaka igen och akte efter killarna till Pumpa huset.. Pumpa huset kallas det for det ar nagot gammalt place dar den pumpar upp sand eller hur det nu var, bild pa den kommer her nedanfor. Budweiser blev det oc jag var glad =). Jag, Emma och Catrin hoppade i for att snorkla i det verkligen turkos blaa havet sjukt vacket. Da skriker plotsligt Catrin till och hon och Emma simmar in mot land under mig ser jag da nagot jatte jatte stort. Jag ryckte till men blev sen sa nyfiken att jag simmade mot den stora besten, det var en manatee (Floko) den var storre an mig sa javla ballt. Sen simmade den ifran mig och jag gick upp for att dricka en ol.. Sen borjade de rycka i mig aa dags for mera snorkling da simmade jag och en snorklings dude ut vi sag massa barracudas och de fina fargade fiskarna sen kommer det nage morkt och stort framfor mig IGEN och det var den dar flokossan den simmade precis framfor mig auwh det var sa himla ballt!! e helt foralskad i havet.
Sen var det upp for att var alite social med alla andra och ta en till ol.. Sen skriker nagon -SHARK! Wow coolt sager jag.. Sen hoppar jag och han i havet for att leta efter nagon haj men den var redan borta. Var sakert ingen haj heller var nog min sotfula Floko igen, men vem vet. Hade vart grymt att se en haj!

   
1. Pumpa huset, 2. Sandra med olen, 3, Flokossor, hel grymma! 4. Barracudas.

Det var var utflykt.. Helt underbart, jag ska nu kopa mig ett snorklings set och snorkla hela tiden.. Finns sa mycket att se i havet.. Flokossan var ju jatte nara stranden sa tank vad man kan se under ytan en vanlig dag pa stranden, auw i loove it! Ville aldrig aka hem.. men det gjorde vi enda men forst fick jag dricka den godaste jordgubbs milkshaken EVER fran McDonalds, mycke battre an sveriges.

Pussel och Kram gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0