The nannys diaries

Annie braddock: In Africa they have the saying, it takes a village to raise a child. But for the tribe of the upper-eastside of Manhattan, it takes just one person. The nanny.

image167


Igar kvall var jag och Emma pa bio, vi sag The nannys diaries.
Visste ju redan att det var en brud rulle sa jag hade inga hoga forvantningar om den och tur var val det, for jag tyckte att den var riktigt bra faktist.. kanske for att man ar lite i samma sitution som Annie (scarlet johanson) fast jag har ju turen och bor i en jatte bra och trevlig familj.. och bor heller inte i deras skrubb pa en planka till sang.. Fast fan lite hard e nog min sang allt ;).

Annie som gar ut college med jatte bra betyg och en mamma som vill fa in henne i arbetslivet med en gang, far en riktig tankestallare en dag pa en arbetsintervju da hon fick fragan -Vem ar Annie braddock?
Hon fick panik, rusa ut fran intervjun och satte sig pa en bank for att fundera.. hon visste inte vem hon var.
Plotsligt sa dyker en liten pojke upp och blir nastan pakord av en Goped men Annie hinner radda honom och pojkens mamma dyker upp. Pojkens mamma missforstod annie och tog henne for en Nanny, gav sitt visit kort och Annie ringde upp veckan darefter... Kanske att detta vore nagot?
Redan forsta dagen pa hennes jobb borjade kattastrofalt, ungen brakar med henne, laser ut henne. Morsan ar borta och farsan med. De tanker pa allt annat an sin unge. De behandlar Annie som en slav och bryr sig inte alls om hennes behov. Helt respektlosa. Pojken borjar gilla Annie och far henne att lova att aldrig lamna honom. Annie vill inte lamna honom men kan inte stanna i familjen och bli behandlad pa det har viset.
Hur det sen gar, det aterstar for er att se ;)
Det ar en del karlek med i filmen ocksa med en het Harvard dude ;)

Filmen som inte borde passat mig men nu gjorde det ar en helt klar SSSSSSSS (av 10) Alltsa verkligen vard att se.. Speciellt om du taggar ut i livet som en au pair, inte alltid en dans pa rosor.. Men vissa har vi tur !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0