Alligators in everglades

Just underbart.. se och njut

        
image366




Idag har vi halsat pa alligatorena i trasket... Inge trasktroll dar men alligatorer, raccoonen Rocko, pippin och massa andra ackliga pippisar. typ gamar!
Det var jag Jossan och hennes Syrrbyrr Linda the lama som for ivag till Everglades, wohoo jag e ledig!
Vi akte verkligen mitt ut i ingenstans vi gissade pa att vi  var i Texas ;) Men noope fortfarande i Florida men ute pa vichan. Folk sag riktigt bondiga ut dar ocksa, knappt nagra tander sen pratade dom lite lustigare.
Massa husvagnar runt omkring ocksa, tror nog de flesta dar bodde i en.. Tusentals katter, bergis syskon hela bunten, sjukt sota! Peacocks fladdrade omkring pa garden med, LANDET!
Vi akte ivag pa en airboat, sooo much fun!
Den korde jatte fort och skvatte ner mig, jag alskade det fart och flakt.
Sen att fa sitta bredvid en vild alligator var just AWESOME! fatta att jag kunnat rora vid den om jag velat, men tordes inte da hade var chauffor blivit sur och bitit mig.. Det var verkligen grymt, jag har sa svart att tro att ett sadant djur kan vara farligt de ser ju sa himla snallt ut.. tyckte dom var jatte fina.
Efter airboat turen fick vi se en liten show med annu en tandlos typ, ratt rolig.
HAn berattade en del om alligatorer och visade lite roliga saker man inte ska gora med en alligator.
Efter det ville jag saklart halla i en, den hette Lina och var 2 ar.. Oo den var sa sot!!!
klappade den och poosade lite, sen la vi den pa marken sa den fick motionera.. Han tyckte visst hon behovde det.
I alla fall annu en helt underbar dag....


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad coolt att träffa alligatorer!!

2007-12-04 @ 06:14:49
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: S

Hellu! 1000 år sen! Har nu småläst och kollat på bilderna av din sommar och höst. Du verkar ha/haft det toppen. Kul kul! ha de bäst kram sabina

2007-12-06 @ 14:30:55
URL: http://sabinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0