En tillräckligt vacker dag för att dö


Nu äntligen har jag läst ut den spännande boken, En tillräckligt vacker dag för att dö, det tog mig 4 dagar att läsa ut den på jobbet och så hade jag med mig boken på gymmet två gånger.
Den var så himla bra att man inte kunda slita sig ifrån den, jag längtade till att få gå till jobbet och få läsa den.
men nu helt plötsligt tog den slut, det känns trist eftersom jag v erkligen gillade att läsa den boken.
Jag beställde direkt några nya reality böcker som jag kan roa mig med i solen eller när jag inte har mycket att göra.

"En tillräckligt vacker dag för att dö"
Hon är ung, blond och reser runt i världen och försörjer sig som designer. När Jeanette Lindblad kommer till Brasilien möter hon Carlos - den vackraste man hon någonsin sett. Hon blir handlöst förälskad, de flyttar ihop, och hon blir snabbt med barn.
Men det finns en hake: Carlos är medlem av kokainmaffian. När han misshandlar henne första gången får hon en chock. Snart har misshandel, vapenhot och polisjakter blivit vardag?

Ensam i en annan världsdel, utan stöd från svenska myndigheter kämpar Jeanette Lindblad för sitt liv - och för sina två barns. I En tillräckligt vacker dag för att dö skriver hon själv om den strid som hon mot alla odds lyckas vinna.

Boken är väldigt lätt att läsa och jag hängde med i boken eftersom det handlade om något som jag säkert själv skulle kunna hamna i för vem dras inte till Bad guys och det förbjudna? Jag vill ha fart och fläkt i mitt liv inte stå stilla och stampa bara. Jag vill resa runt och uppleva så mycket som det bara går och inte bara åka till turist ställen. För de flesta turist ställen är ju detsamma, solen, badstränderna med vit sand och palmer, krogar med en massa fulla turister och marknader med inhemska som skriker Svenska tjej kom här!
Men har man modet till att just komma iväg sådär, lämna sverigen på obestämd tid?
Kanske att man hittar en "perfekt" man som sedan visar sig vara grovt kriminell, hustrumisshandlare och sedan försöka rymma med ens gemensamma barn, fy så hemskt. Och sen att ingen hjälper en varken grannar eller polis om man inte har sjukt mycket pengar att ge dom jävlarna. 
Här i Sverige har vi bra lagar och regler, polisen är inte mutbara och höga. Men sjukt kaxiga är dom endå och jag gillar dom absolut inte när dom blandar sig i onödiga saker. 
Jaenette i boken hon vågade att ge sig iväg, fick en massa problem men levde endå ett drömliv innan hon mötte sin Carlos. -Hon är stencool som klarade sig ur allt levande!

Nästa bok; Den tusende gången, av Ulrika Olson och Anna Lytsy.






Kommentarer
Postat av: Sara

Denna bok måste jag läsa, love bad guys too!

2007-06-07 @ 17:41:38
URL: http://saaraans.blogg.se/
Postat av: Fanny

tack för boktipset. tusende gången har jag läst och mår ännu dåligt när jag tänker på den. Läste precis ut. nu vill jag sjunga dig milda sånger med Linda Olsson. Den är jätte vacker.

2007-06-08 @ 01:25:14
URL: http://finafanny.blogg.se
Postat av: sunniie

a Sara nu har du ju fått bokpengar så ta och köp den nu :)

2007-06-10 @ 14:05:34
URL: http://sunniie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0