I K E A

Ingvar Kamprad Elmtaryp Agunnaryd.

 

Imorse nar jag steg upp ropa Kristina.. -Sandra, vi tankte aka till IKEA vill du folja med?
Seg Sandra svarar glatt,, Jaaaa !
Sa borsta gaddarna satte haret i en toffs mitt pa huvet och sa for vi ivag, jag, Kristina och hennes farsa.
IKEA ligger har pa sunrise ca 30 minuter fran oss, narma Sawgrass mills.
Forsta vi ser nar vi narmar oss Ikea parking owerload. Shiit det ar vardag kan inte vara sa mkt folk ju.
Vi drog en chansning och det stod personal langs vagarna for att visa oss en parkering. Organiserat.
Sakerligen for amerikanare inte ar sa intelligenta..ooop skrev jag det dar!?
Vi kom in pa Ikea och hittade "Ikeas swedish foodmarket" wee Marabou daim, lant chips och Kex choklad kopte jag. Det fanns allt mojligt dar peppar kakor, massa Marabou, Lakerol, parlsocker, kalles kaviar, sega rattor, jungfru brost, abbas sill, abbas bocklingpastej eller nagot, ost, knackebrod, vaniljsas, sylt, marmelad, sas, saft, kottbullar, kanelbullar, pajer, daim och en massa mer. sant som inte finns har och "typiskt" svenskt jox. Fatta att inte saft finns i usa!
Sen bjod Kristinas fars pa lunch dar, Kottbullar med potatismos.. mumsfillibaba!
Gick omkring dar och fan jag tror Ikea ar billigare har an i sverige.. attans.
oo jag kande mig sa svensk, och manga svennar motte vi pa sakert 5 stycker.. coolt ju!
Hon i food market var svensk ocksa och Sa hej du ar svensk va? ser ut som det.. WOHOUE  Ja, jag ar en Svenne, och det syns ;). Manga som tycker det, kanns bra !
Inne pa IKEA stod alla namn och mycket saker pa svenska.
Som FIKA (F'eka) as we say i in sweden when we are on a coffe break. Dom hade liksom ord sa amerikanarna ska kunna lara sig vart harliga sprak.. haha tuff match dar ;) aa valdigt hemkart dar..
En bra dag!! Lite forvirrande da nar jag trodde jag kunde snacka svenska med folket, haha allt var ju som hemma!!

Mm glada Sandra akte hem igen... Drog med sig Candy ut pa en spring runda, vi ar sa duktiga jag och Candy!!
Imorgon da? tror jag, Jossan och Christine ska bowla och dricka bars... Maste ova mig har, har en match som vantar dar hemma sen haha. Sen jobbar jag ju ocksa..

Nu ska jag fortsatta mitt svenska liv i Florida med att kika pa SMALA SUSSIE o kaka lite Chirre.

puss pa er

Kommentarer
Postat av: Hampus

Hej Sandra, detta är min blogg. Fin va? :) Puss

2007-11-03 @ 01:02:40
URL: http://hampusvestin.blogg.se
Postat av: Hampus

Nej gud, nu såg jag IKEA! :) Wohoooooow. Kalles Kaviar e gott..

2007-11-03 @ 01:03:15
URL: http://hampusvestin.blogg.se
Postat av: Hampus

Tack Sandra! Klicka sönder mina annonser är du gullig. Dem är ju nere på bloggen, 4 stycken röda saker.. :) Tryck på dem massor, så jag tjänar pengar och kan flyga till Florida :) Haha

2007-11-03 @ 09:36:22
URL: http://hampusvestin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0