utser mig själv till....

dagens tröttaste tjej, helvete så länge jag sovit.. fan så skönt !
Sparar man pengar så är det bäst att hålla sig hemma, på promenad eller på jobb..
Just vad jag gjort också, eller aa en liten utgång i måndags blev det ju också :)

Var jag och Lisa från jobbet, hade faktist hel kul. ca 40 kr drinken.. vem sa att norge var dyrt? ;)
Jag som bara skulle hålla mig till öl, det går ju inte när de e dom kalas priserna. heja supermånag !
Tror faktist det mest var svenskar ute också, så svensk måndag går la också att kalla det.


Måndag på jobb.... inte fullt så kul var ju snurrig när jag steg upp och gick till trikken..
Nyktrade till när jag spolat golvet och drucki ett stort glas vatten.. Var hel chill på jobbet hängde mest i Jörgens bar.. Min e ju alltid så tom. Grattade chefen Mona också, vi hade köpt blomster, vin och kockarna hade ordnat en dessert. as fint !

Händelse 2 på jobbet...
Muhsen (pizza bagarn/barristan nice kombination yapp) stod ute och rökte och ser en förrvirrad pojk gå upp och ner längs gatan.. Han gråter helt förtvivlat. Muhsen tar in honom. försöker på fyra olika språk att få kontakt. Kurdiska svarar pojken till slut på. Han kanske är 8 år och berättar att han har smugglats hit, han har inga föräldrar "anhöriga" och inga mer kläder än vad han hade på sig. En tröja, jeans och skor. Han hade bara blitt lämnad with no where to go.
Fatta så hemskt!! Vad är det för idioter som smugglar människor och vad är det för föräldrar som låter sitt barn smugglas iväg.!? Finns det en liten unge så finns det flera små rädda liv som inte kan språket eller har någon stans att ta vägen.. Horrible ! 20 minuter senare kommer polisen (ingen kurdisk talande) och tar hand om killen och förhör honom med hjälp av muhsen. Sen drog de iväg. Vad sker med killen nu? hamnar han i fosterhem? eller skickas han tillbaka hem? cruel world.

vid sextiden fick jag mycket sällskap i min bar, Bitchen, Plop, Lisa och en tjej på uppläring kom till mig.
Det var ju hur trevligt som helst :) Kom hem vid 19.30 satte på vänner, vaknar av att telefonen ringer.
Jag svarar surt och tror det är en merdis som glömt nycklarna o bara ringer på nån.. Men utlänningen frågar efter Micke o Molle.. NÄE dom e inte hemma väser jag tillbaka men jag kan släppa in dig.
Så är det Pir som kommer. jag är heeelt nyvaken och snurrig. Tvär däckade igen, det är hårt med jobb och fest ;)
Blev massa mys när grabbsen kom hem..

Idag har jag beslutat att inte städa eftersom jag tycker att jag har storstädat så många gånger nu och skrivit en liten lapp om vad som är kvar att göra men ingen har väl haft tid? att göra det. så då tänker jag inte heller ha tid för det. Inte förens någon annan tar tag i att göra det snyggt.. Vi är ju faktist tre i detta hem :)
Så Tina ifall du läser det här så är du förvarnad om att det kan se rätt illa ut när du kommer imorgon.

Ikväll är det kvälls jobb så ska ta o styra till mig lite nu..

hej o håå gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0