Vill du till Romme, Sandra ?

Va?? Om jag vill.... Såklart. Vilka ska åka?
Det är du och eleverna från Geting ca. 30 stycken. Sen Jenny för Myrstacken och Per "rektorn" för Lejonkulan.
Oj shiit.. Men jo självklart ska jag väl klara av det nu när jag lärt känna eleverna.
Sagt och gjort o6.3o var jag på plats i skolan för att samla in alla kidz på bussen till Romme.
o6.45 Var vi på vägen till Romme wiii himlans skoj det ska bli.
Jag fixade allt galant tycker jag, *berömmer mig själv*.
Hjälpte till så att alla kom till backen och var redo sen två timmar senare alltså vid 11 var det min tur att åka och wii så mycket jag åkte, verkligen älskar att stå på de där bladsen sån jävla frihet bara jag och backarna.
Man liksom svävar fram. Soligt väder hade vi till slut och en massa massa snö.
Lyckliiig. Min favvo backe var på nya "ROMME SYD" den hette Bo's backe en röd. Jag gillar de röda backarna bäst faktist men gled såklart på de andra backarna med men den svarta var jag bara på en gång det går så himla snabbt så man hinner ju inte riktigt njuta av det, men lite kul att testa sig själv och se vad man går för.
Luncha fick jag göra själv eftersom käket nere i wärdshuset inte riktigt funka för mig så jag åt på "Topp stugan" (tror jag det hette) fett god mat fick jag. Det var kotlettryggrad, någon sorts potatisgrattäng och bröd yamii.
Lite ensament men kul att sitta och glo på folk var två killar som glodde som satan på mig, synd att dom inte var snygga.. Snowboard killar e GRYMT HETA by the way, boooyah! ;)
Hemvägen sen från Romme var tystlåten till och med klassens "högljudda lustikurre" var tyst, jag gick fram och fråga om han var okej.. han hade visst sovit haha.. 18.15 var vi tillbaka i Hällby. i'm tired !

Tänkte en del på våra gamla Romme resor på tiden då jag var ung alltså för två år sen..
Hur vi härjade på bussen på väg dit då alla var helt livliga och Rikard som flög omkring lite varstans och aldriiig kunde knipa käft, saknade mina klassisar idag faktist. Så mycket kul vi haft när vi vart i Romme, Sara som vägrade åka för att!????, Johanna som lärde sig åka haha Bambi på hal snö och jag som låter mig luras i svarta backarna.
Sen våra hemresor då vi alla sitter och myser till en film, slumrar till lite då och då och bara degar efter en toppen dag...Till och med Rikard var tyst då, dampbarnet. ooo vad jag vill göra om det.

Jaha lite bilder då...

    
image405

Så de backarna jag åkte mest var på Romme syd sidan backe 20 som först är röd och går över i svart den var favoriten åkte den säkert 7 gånger :) Annars gled jag mest runt på de andra röda backarna..
Det är en grön backe som kallas HEMVÄGEN ifrån ROMME SYD och den backen tar evigheter jätte tråkig är den, inte mycket fart i alls.

Men vilken toppen dag.. verkligen och yes jag fick med mig alla barn hem och ingen hade skadat sig.
Wii jag grejja en "klassresa". Boooyah !!
En rolig dag som jag fick betalt för, just grääjth !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0