Ännu en helg i Oslo

mm.. och hur underbart som helst, jag stormtrivs där..
hm wonder why? ;)
Allt är så chilligt där och det tycks alltid hända något, joo det är en huvudstad i know that.
Men det känns himla litet men endå stort!?
Litet område, mycket ungdomar och MASSA fest...

Torsdagen, efter jag slutat skolan gled jag snabbt ner på stan för att ta bussen mot Örebro.
SOmna som vanligt på den vägen och vakna upp precis på samma ställe som sist ca 5 minuter innan byte av buss i Örebro. Trångt som fan på bussen hade visst blivit någe knas, jag fick trängas.
Var ett till byte i Karlstad sen, som det INTE skulle vara, där fick vi tränga ihop oss ännu ännu mera och jag fick sitta bredvid någon som såg ut som ett psyko (trodde seriöst att han skulle hugga mig bara jag blundade).. Himla kvinnlig kände jag mig där också, snacka sex i muppeluren, läste Moore tidningen och drack bira. Sweeet..
Var inte en kotte som drack på min buss. Väl framme i Oslo galleria kom den heta och mötte mig. iiih gos !
Kila hem till honom och bara tog det easy och trängdes i "garderoben"..haha

Fredag, Alla lämnade mig för att gå och jobba.. Jag fick ju för mig att deras polack sambo stogoch styckade kött i köket och att han snart skulle komma efter mig. Molles dörr till "rummet" går heller inte att stänga, tro att jag panikade! Tog mig till slut mod och sprang in i det större rummet där sängarna står och låste in mig.. En timma senare när ajg vaknat till liv på riktigt kom jag ju på att det apsolut inte är någon hemma ;) Jag är paraniod tror jag..
Drog en durre och kila ut i parken för att kirra på brännan lite. Så satans varmt =)
Vid två tiden kom Molle hem igen med en flaska sprit ;) FREDAG PARTY! Drog en till durre, ultra!!
Sen gick vi ner till Sofienbergsparken? joo så var det.. Och sen kom det en massa folk ! oyeaa värsta utlandsvärmen.
Blev bara parkäng och massa skoj. Jag t.o.m klarade av att gå två steg på lina!! Den ni! hah.. Jävlar vilken balans man ska ha.. skakar som fan innan man fått upp båda benen på linan. Men med rätt mängd alkohol i kroppen går det nog bättre än med lite för mkt ;).

Så här såg det ut... heey SVERIGES NATIONALDAG var det ju med ;)

 Himla svenska där 
Heb & Kriss - Molle & Sandra - Sofienbergsparken häng


Lördag, Kriss kommer upp där vid 10 på morgonen och stressar ut oss.. Törr i näbba den där karln ;) Vi osså iofs.
Kila runt i några affärer för att hitta brillor, without luck.. Tills jag hitta nån rock affär då de hade glömt bort vad de letade efter ;).. Där fick Kriss tag på sina brillor.. Hitta också grymma t-shirts inne på Scorpios(?) (typ en saffran affär fast större o bättre men såklart dyrare också). Vi satte oss först på Grünerløkka parken typ va!? Eller nej joo det var den..
Plop och E kilade förbi och det var live band som faktist hade en del att komma med.. Det var Musikkensdag i Oslo, var typ som en stor festival överallt, musik och glada folk. Markus snurrade också förbi där en sväng och sen gick vi till Sofiebergsparken igen.. Där kom det mera folk :) och så Tina. HuxfluX är vi på väg mot nästa park och McDonalds i Akerbrygge.. Där de ska sända fotbolls VM på feta skärmen, för det var ju den vi skulle se ;)
En kycklingburgare och lite vel på donkan så går vi o sätter oss i parken.. VÄRSTASTE festival känslan! Massa fulla glada ungdomar.. Så även Sandra ;) oyea! Fick  värsta goda "Ruse brusen" också, den fick heta Bluebär. MUMS!
Sen blidde det lite mys där en sväng, jag trivdes som satan och matchen missade vi.. Men vi var utanför i alla fall och hörde när det blev mål, vem som vann!??! haha don't remember. Jag hade det bra som fa-an!
Sen gled vi ner på byn och satte oss på nån krog eller två... Vira runt lite granna sådär.
Sen gick jag, Molle, Tina, Kriss och Heben till någe fallfärdigt party hus (som börjar på H va?) med massa skateramper inne och hög tokmusik. Vid den tiden var jag jävla seg =/ Men var rätt coolt place vi hamnade på, var alla möjliga folk där. MEst vad folk kanske skulle kalla skummisar ;). Vi chillade med varsin bira uppe på en av ramperna och sedan drog vi en Bulle hem.. Haha Sandra som annars har himla bra lokal sinne tyckte att vi skulle gå hem, rätt KORT ;). Kändes som en evighet att glida hem. Men var härlig Indisk mjuziik i bullen haha. En så jävla grym dag, du gör allt så himla bra M♥lle.. the GREATEST !!

 
                          Tina & den Fina.   -  Han & Sandra i Sofiensbergparken..
  
Här sitter vi på Aker Brygga.. bild tre är där man kilar in på "Fotbolls VM grejset".
Dit ska vi väl lyckas ta oss nästa gång. ;)


Nu blidde det ett himla långt inlägg, men mycket att berätta.. Egentligen såå mycket mer än var jag gjort men detta får räcka.. Just nu ser jag mest fram emot att få flytta dit. Känns som det är min plats på jorden att vara just nu ;)
Men först Tunisien med Sara, sen flyga das luftballong med Mami, Sara, Molle, Kussefin m.f.l..


Jada jaadaa nu ska jag leta avslutningskläder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0