mina sista kliv gjorda...

..Hej då Hvilsta herrgård. Har varit en trevlig tid där, kommer nog faktist sakna att jobba extra där.
Agnetha och Björnen kommer jag med sakna, dom har lärt mig massor genom åren om restauranglivet.
Har ju faktist arbetat där sen humz... 2003 måste det vara, jo matten är fortfarande kass. Den ska pluggas upp, kanske man får tid med i Oslo sen.

Bröllopet jag jobbade på igår var stort, de var runt 115 personer, en finsk tjej som gifte sig med en engelskman.
De var jätte fina och unga, alla var på bra humör och det var en härlig stämning hela tiden.
Förrätten var en Tomatsoppa och ett glas vitt till,
Varmrätten var helstekt oxfilé, hasselbackspotatis och bearnaisesås med 1 1/2 glas rött till.
Desserten (listen here comes the second best part) mm det var en halv melon fylld med frukt !!
Sen hade gästerna en bensträckare på 1 h 45 minuter, kom nån som skulle vara rolig o "uppträda".

Kaffe och tårta serverades sen, en cheesecake kladdkaka tårta. I don't know.. jag gillade bara kladdkakan och pillade bort det översta lagret.

Jag och Jenny delade på en station som vi hjälptes åt med.
Vårt rum var bäst all the time tyckte jag ;) We make a good team!

Att jobba på bröllop är alltid skoj, ivaf om man har ett bra sällskap. Igår var det Jehovas vittne folk ;)
Men fan nu vill jag med gifta mig, fatta att ha den där middagen och festen. All eyes on you!
Alla tycker man e finast i världen, man är förhoppningsvis upp över öronen kär, happy faces everyehere, alla vänner på plats och jaaa det verkar så så mysigt :) Sen ännu bättre presenter och honeymoon med sin käraste !!
Men man ska ju hitta en dude också, men en dag om många år är det min tur !! Då bliiir det..

Hvilsta Herrgårds sista fest...
    

1. Bilden är i Blå rummet där var det dukat två stora långbord.
2. Hur uppdukningen såg ut. Jätte fina menyer.
3.Mitten längden med syn från honörsbordet, alltså där brudparet satt.
4. Buffe matsalen med honörs bordet och tre "tungor".
5. Tapet matsalen, som jag och Jenny hade hand om. 3 stycken halv långa bord. :)


En grymt trött Sandra, blev ivaf inget 14 timmars pass.
Bara 11.30 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0