Somehow my moma tought me good...

Inte för jag har varit den hjälpsammaste ungen hemma i hemmet för det har jag nog apsolut inte varit.. Inte ens kunnat ta reda efter min egna katt/katter som kissat i lådan.. apsolut inte nummer två som de så fint heter. Lukta för mycket.. Det gör det fortfarande. Men ingen annan gör det. Andra tycks kunna gå runt i skit doft och ett hem som faller ihop.
Fan det klarar inte jag.. jag gjorde ett försök med att bara ta undan efter mig men fan jag kan inte gå ner på stan och klippa mig idag när jag vet hur det ser ut här hemma. Vill inte kliva in i det här hemmet igen och se hur det ser ut.
Man mår ju dåligt. Killarna kanske försöker, jag skitar ju ner också men gör mitt bästa att få undan det efter mig.
Kanske dom också gör, de bara ser inte allt smuts, damm, tomflaskor, sopor och annat som ligger.

Vi har ju köpt en tv bänk, Heb ville ju så gärna ha sitt egna på sitt rum så det var ju lite bråttom.(?)
Men tv bänken vi nu köpt har endå fått stått i snart två veckor och ingen har väl ens tänkt tanken på att byta. hms.
Jag vågade inte göra det, eftersom jag helst inte rör Molles grejer. Han skulle bergis bli galen om jag hade sönder något som e hans.
Men idag fick jag nog... Jag koppla ur alla miljoner sladdar redde ut dom och flyttade på tv och stereo.
Hoppas allt belv rätt kopplat och så, musiken låter fint ivaf via min data till stereon och subben så hittills har jag lyckats.
Sen är det tv:n och ljudet till den.. Tv:n och boxen en nog greit känns som det inte är så svårt.. mest ljudet och alla miljoner sladdar jag var lite orolig för. Sen om ljudet funkar till tv:n har jag inte prövat en. Inte så viktikt för mig, ser nästan aldrig på tv ju..
Så har killarna köpt ett litet nytt vardagsrumsbord. Toppen eftersom de andra var så stort och vingligt (jag får inte plats med mitt wii spelande).. Inte heller det har blivit uppfixat, so i did that too. Jävla segt skruvande.
Men det är som kinderäggsbygge och jag gillar det endå ;)
Körde en rosa fin outfit till mitt bygge också, rosa shorts, vitt linne, rosa banderas och rosa verktyg. Just SANDRA!

Tvättmaskinen... Köpte vi för circa två tre månader sen.. Den har vi använt. Men slangen där skitvattnet rinner ur har vi kört med en skurhink, tills magda kom och knöt ett snöre till handfatet så skiten åkte ut där, not that fresh men du behövde aldrig passa på att hinken blev full.
När morsan och Per var på besök visade Per mig hur man skulle göra för att få ordning på det, så slangen slipper sitta mitt i handfatet och istället under så det går direkt till avloppet. Också ganska simpelt bara man har en slangklämma.
Jag köpte en för 2 veckor sen kanske. DÅ sa Molle att han redan gjort det för evigheter sen. Ahopp? varför har ingen fixat det då... De visste också hur man skulle göra.. tydligen.
Så idag har jag också skruvat fast den där slangklämman, men om den sitter korrekt och funkar när man tvättar. Deeeet återstår att se. haha kan bli intressant ;)

Jag tycker jag varit as FLITIG idag.. Nu är det bara skura golv, damma och dammsuga. Så återigen har jag storstädat av mig lite ilska. Just like Maria brukar göra ;).. Känns riktigt bra.
Men hade ju gärnat gått på stan och ordnat håret. Tur att man har långledigt strax, då blir det :)

Har lärt mig en sak (eller väldigt många egentligenmed att bo flera) men just idag tänker jag på att om jag flyttar hem igen till min kära mamma, Per och Lufsetufs så ska jag fan försöka hjälpa till mer i hemmet.
 Det är fan inte kul när det ser hemskt ut! Man blir på dåligt humör.

Ett hem ska vara något man längtar till och trivs i !!


Snart slutar mannen i hemmet också, då ska vi åka till "öken" Okern och kolla in en liten tv till rummet från Expert.
Kanske kommer hem med en sådan idag. Vore toppen. KRAV på tv:n är att den ska vara snygg, kunna sitta på väggen, tar data sladden och så var det något mer tekniskt som han kan. Typ framtidsäker blahablaha!?

That feelt good att skriva av sig lite... ;) behövde en break med red bull och skrivande.

Ha det bra kompis ! Höres ikväller..

Jo just.. Bebisen är borta nu :'( jag sörjer !!

Kommentarer
Postat av: Sara

usch ja visst e de jobbigt om man får göra allt själv? iaf när de känns så!

2008-10-14 @ 19:45:35
URL: http://saaraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0