Sound of Music

Jag och Molles jobb har vart på musikal och tre rätters middag in Oslo.
Vi kom en timma försent (jag slutade ju inte förens 18,.15 och det började 17.45)
Men när vi väl var där (missat fördrinkar och en mindre god förrätt, jag är glad för det) så var det bara gamlingar och två platser lediga för oss bredvid Beate och Paul också dom unga. Sweet.
Magdlur var ju där också, skönt att ha någon man känner.
De enda unga var vi tre paren.

Huvudrätten var lamm och potatis gratäng. Faktist as gott.
Desserten blev jag och Beate själva på, grabbarna var o drack öl.. Fanns ju bara vin till maten. Jag fick nog i mig några glas vitt där ;) Efter maten fyllde alla på glasen och gick ner mot föreställningen.

Jag har aldrig varit på en musikal förr men Tina hade berättat vad den skulle handla om och jag tänkte att de kunde vara lite intressant. Det var det också :)

Sound of music (många har säkert sett filmen tidigare, men inte jag) handlar om en "nunna" Maria som blir utskickat av klostret till en familj där hon ska vara nanny åt 7 stycken kidz.
Farsan har uppfostrat dom med disciplin och styr dom med hjälp av en visselpipa. Maria gillar inte hans sätt att ta hand om sina barn. Barn är barn och har rätt till att få vara det liksom.
Hon vänder upp och ner på stället, farsan gillar det inte alls till en början men inser sen att barnen mår bra av sång, musik och lekar. Farsan själv blir på bra humör och kär i Maria.,...
Ungefär så är det.... orkar inte berätta så mycket mer men det händer mycket mer! haha

Sandra var ju lite full också, efter en flarra vin och en drink i pausen.

Efter showen gick vi till Scotsman för att dricka och spela Dart.. Vi tjejer var säkert bäst ;)

Lördag morgon, upp och jobba med Majja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0