latfis

Tufft att kommit iväg och tränat de senaste fyra dagarna..
Har vart i solen istället och jobbat såklart.
Igår invigde vi Lollos trottoar med barstolar utanför hennes fönster det kom till och med en fotograf och frågae om han fick fota oss, haha skjönner ni den? Folk fick tränga sig förbi oss för att komma förbi men de flesta bara log och tyckte det såg chill ut... det var chill! jag tog mig en öl och red bull sen var det dags för jobb igen..

var kattastrof när jag kom på jobb inte ett dugg kul och jag stressa upp mig så jag höll på o börja grina, vet intevad som flög i mig men fan jobbigt var det... hatar krångel gäster som alla tror att de är så speciella och att jag skulle göra undantag för just dom.. varför i helvete skulle jag göra det?? ush var så irriterad. Sen att man ska behöva förklara för alla var och en vid samma bord att vi serverar inte mer än 4 cl per person. Åh vad jag gormade och det skumma är att mot vissa människor man gormade åt så tipsade dom mer.

som en tant igår som skulle krångla med en pepsi vodka utan is. Jag sa till henne att det skulle kosta henne mindre om hon köpte sig en hel pepsi och vodka än en pepsi utan is(plus att en pepsi räcker till fler än en drink). Då blev hon ännu mera grinig och tipsade inte en enda gång jag servera henne och då började jag behandla henne som jag tyckte hon behandlade mig, liksom inte se henne. Medans jag skämtade och hade kul med hennes vänner som hon satt med. När hon sen börja förstå att jag inte gillade hennes attityd så började även hon tipsa.  Det är många sånna gäster jag hade igår, jag var verkligen as sur på vissa krångel gäster och ju mer jag visade det desto mer tips fick jag och mer respekt utav dom alltså mindre tjat o gnäll.. De verkar gilla att man är bestämd och lite bitsk liksom. Våra gäster e inte som andra.
Fulla människor är inte smartare än ett dagis barn så jag jobbar egentligen på ett vuxendagis!
Även om jag var rätt sur igår på jobbet så hade jag jävligt kul jag är ju inte precis en långsint tjej. Jag gillar att jobba med Sondre i baren och snart har jag också en arbetskamrat ute på "fältet" Majja nummer två.. En as go tjej och vi ska baka fredags fika en gång i månaden! :)

Hur har er påsk varit?

Nu ska jag strax på jobb igen, så kjedeliiiigt

Kommentarer
Postat av: saaraa

Jaa vi vet ju inte hur vi kommer jobba o så men vi får snacka om de. måste ha lite pengar bara =) men saknar diig kompis

2009-04-13 @ 19:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0