YOGA

okej okej okej... YOGA är galet shiiiiit pommefriitt

Det är riktigt koncentrations arbetande (?) och muskler som spänns och används på ett helt annat sätt än vad jag någonsin visste att jag kunde. Stod i positioner jag aldrig trott var möjligt.
stilla sträck pusta 1.2.3.4.5 muskler sträcker sandra skakar, boo it's tough!
Armbågen ned i marken rumpa och rygg ska lyftas rakt upp mot tak (håll, pusta 1.2.3.4.5) För benen bakåt tårna ska vara i marken bakom ditt huvud (keh? möjligt?) Jag vågade mig aldrig helt ned, var lite skrajj för en kullerbytta haha men jag tror faktist att det är något jag kommer klara av. Trodde inte att jag kunde stå i den första positionen men det gick!

Efter 1 timmas pass gick jag och hörde med snubben hur det gick för mig, han hade ju varit och hjälpt mig i många positioner under timman (tro mig it's freakin' hard!) Men han tyckte inte jag var helt hopeless och tyckte apsolut att jag ska komma nästa gång.. ;) Så japp jag ska ge det ett försök och komma igen när jag inte har träningsvärk o är helt stel i mina bakben. Det var väldigt kul och intressant vad man kan tänkas göra med sin kropp, get to know it liksom!

Etterpå gjorde jag en kropps analys som berättade det mesta om min kropp som att jag har mer muskler i vänster arm än den högra !  Mina ben är lika starka. Jag ligger på en grunstig nivå närmare slank och muskulös än övervekt (yeeah)
Jag har lite mycke fett i kroppen som ska väck men inget "skadligt eller överdrivet", bra muskelmasse har jag och en bra vilo förbränning som höjs ju mer jag tränar.

"visceralt fett score" Alltså hur närma/stor chans jag har att få hjärt eller kärl sjukdomar jag ligger på nivå 1, alltså topp! Har man 13 och uppåt är det illa..

Vad jag lärde mig av det, mera konditions träning för mig och bara hålla mig aktiv.. Jag tycker allt min kropp e bra!
Nästa "test" vi gör min kropp då ska vi visa oss ännu bättre... hah hur skitzo lät man inte där?

Tjoheey nu ska jag dra till oslo city o köpa kylling potatis sallad och kladdkaka form.
Nån som kanske har ett recept?

Kommentarer
Postat av: camilla

hmmm jag kanske också ska försöka mig på yoga,.. =)har aldrig testat de men det låter roligt hehe

2009-04-27 @ 12:53:16
URL: http://lillisbloggbok.blogg.se/
Postat av: sandra

prova det! det var as grymt, skulle vilja lära mig bättre bara.. man bör nog gå ett par gånger för att klara av de

2009-04-27 @ 13:00:46
URL: http://sunniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0