Skottlossning rätt runt hörnet

Ikväll har det varit söndag och som vanligt väldigt stilla på jobbet "stilla rolig" regnet har pissat ner som vanligt och en hel del skummisar har hittat ut för en öl eller två.. Idag var det då inte så många skummisar men politi blev till kallat en gång eftersom en gäst inte kunde göra upp efter sig.. När politi kommer runt 02.10 så stannar de i kanske 10 minuter sen får de ett anropp att de måste ta sig tillbaka till Töyen centrum där det just varit skottlossning med två personer träffade..

00.30 inträffade skottlossningen och Sondre fick snabbt reda på det och berättade för oss andra.. Töyen ligger precis här bredvid.  Där jag bor tillhör nedre grunerlökka men ligger emellan töyen och lökka. 

En liten del av artikeln från www.vg.no  

Innsatsleder Rune Bjørsvik ved Oslo-politiet sier til VG Nett at de først fikk melding om en skyteepisode i Jens Bjelkes gate. Ifølge Bjørsvik satt gjerningsmennene i en sølvgrå Audi. Minst en av mennene skal ha gått ut av bilen, og åpnet skudd mot en rød Opel.

Skuddene traff en person, som nå er fraktet til Ullevål universitetssykehus. Tilstanden til offeret er ikke kjent.

Kort tid etterpå fikk politiet melding om en ny skyteepisode.
- Vi vet ikke hvor denne personen er skutt, men han beveget seg mot Tøyen T-banestasjon. Også denne personen ble sendt til sykehuset, sier Bjørsvik til VG Nett.

Et vitne på stedet sier at en ung afrikansk gutt ble båret ut fra t-banestasjonen og til ambulansen.

- Det så ut som skuddskader i skulder eller ryggen, sier øyenvitne



(gatan ner där och till höger brukar jag gå hem, tur i oturen att det hände innan jag skulle hem)

Lite obehagligt sådär... Vad hände med att slåss med nävar?! Jävla fega äckel som måste ta till vapen..
I det här fallet verkar det vara Somalier som bestämt sig att göra natten osäker.
Jag hade ingen lust att ta följe hem med Sondre som också bor där allt hänt och sen behöva gå ensammen och riskera att hamna mitt emellan någe jävla krig.. Blev att dela en drosje hem med Jimmy, säkrast så!
allra helst vill jag ha min cykel den får mig att känna mig trygg!!
O i Fredags när jag kom hem så stog återigen Asyl sökarnas byggnad i brand, jag ringde och skulle larma men fick aldrig något svar eller jag kom först till Asker och skulle bli vidarekopplad men fick sen inge svar.. Såg en massa svart rök här igen från balkongen men den blev ganska snabbt vit igen och jag antar att brandkåren redan var på plats..
Det sker en hel del i den lilla byn Oslo.

Nu ska jag försöka sova lite så man orkar upp och hinner göra något imorn ^^


Be safe !!

Kommentarer
Postat av: Li

för guds skull sandra! använd skott&brandsäker outfit när du kör en pansarvagnslikande bil! :D

be safe

2009-08-03 @ 19:32:44
URL: http://liekeflo.blogg.se/
Postat av: Thaikalle

Sandra

Tack roligt att du uppskattar det jag gör. Självklart får du länka till min blogg.



Visst finns det många sätt att hjälpa djur och utsatta människor. Men det finns även dom som vill sko sig på vägen

Jag har aldrig frågat någon om pengar eller liknade för att hjälpa apor, djur, människor.

Utan jag har gjort det av fri vilja och med egna pengar.



Nu verkar det dock som ganska många har blivit intresserade att hjälpa till på något sätt.

Det bästa är att var och en funderar på vilket sätt man kan hjälpa och sedan kontaktar mig med förslag.



Ett sätt är ju att sprida den här bloggen så att många får veta vad som händer med utrotnings hotade apor.

Alla kan göra något fattig eller rik...



/Thaikalle

2009-08-06 @ 18:58:19
URL: http://thaikalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0