Trött

Nu är jag så så så less på att jobba natt, vill bara inte gå till jobbet ikväll.
Slappar bort hela dagarna för att sen gå på jobb och servera en massa skumma människor som inte kan dricka.

Igår var en sån kväll jag hade idiot efter idiot.
Först en kärring som blir sur för att hon får vänta på sin pizza i kanske 40 minuter, ja det skulle jag med bli om det inte var så att jag fått informationen om att det kommer ta ca 50 minuter tills din pizza kommer eftersom det är så många före dig. Jag gav henne informationen och gubbarna hon satt med tog det bra också hon tills det gått 20 minuter och hon börjar käfta om att hennes pizza inte är klar... bah i told you 50 minutes!

Efter det så kräks en gubbe på golvet och blodar på bordet.. snyggt! Vakt!! UT!

Sen ska en gubbe betala 88 kr på kort vilket tar honom ca 10 minuter och en jävla massa energi på mig, hans ena kort fungerade inte och att varje gång förklara för honom att hna må prova ett annat kort och slå in den totala summan som ska dras från kortet.

Sen kommer två tanter som tycker de är så mycket bättre än alla andra och jag serverar dom två öl då kommer vi till betalningen på kort! Först förklarar jag för tanten hur det fungerar och hon blir sur för att hon inte förstår. Då säger jag att hon ska slå in 128 kr och sen OK. Då slår tanten in 12800 kr och jag säger nej nej inte så och raderar summan och rättar till den. Hon ska nu slå sin kod och då börjar hon gnälla om att hon slagit in 12800 kr och inte tänker slå sin kod. Jag pekar på skärmen och säger se här jag har rättat till det du ska nu betala 128 kr som det klart o tydligt står här det enda du behöver göra för att få dina öl är att slå din kode! hm nej men jag slåg ju 12800 och hon käftar och blir en total bitch. Jag förklarar ännu en gång att det inte går att betala så mycket och att hon faktist ser summan på skärmen som kommer att dras. Hon ignonerar nu mig och ska förklara vad hon gjort för fel till sin vännina som också börjar lessna (inte på mig utan på hennes kamrat) En minut till går och jag förklarar och det slutar med. -Du vet du va?! Om du inte kan använda ditt kort så ska man inte betala med kort. Jag tar dom här till en gäst som kan betala för sig och du får hitta dig ett annat ställe att gå till. Ha de jag sänder en vakt hit.

Åh jag var så sur idiot efter idiot! aldrig varit med om så många på en gång i rad !! Kvällen blev liksom inte bättre heller. FAN om det inte blir bättre idag och jag som sökt vidare jobb liksom, kom igen folkens skärpning!!

Nu ska jag göra mig pen i håret innan han kommer med frukost :)

Kommentarer
Postat av: sara

Åh hatar sådana gäster, vet hur det är fast vi inte ens jobbar i samma branch. men ditt är nog lite värre när de fått i sig lite, fast vissa kan vara jävliga hos mig med ungar.. haha..plus dem som försöker pruta på br-leksaker liksom,.



låter som du behöver lite vila, vad synd för det lär du ju inte få i etuna.haha =)



2009-08-30 @ 09:32:35
URL: http://saaraans.blogg.se/
Postat av: camiii

den white russian jag fick smakade bara kaffe, o jag som inte gillar kaffe tyckte inte alls om den.. BLÄ!! hehe



Jaa kommer du nästa helg :D vad roligt!

blir det födelsedagskalas då =) för visst fyller du år nu i början av september?..

2009-08-31 @ 13:44:57
URL: http://lillisbloggbok.blogg.se/
Postat av: Li

jag är så jävla ledig i helgen så du anar inte! haha de kommer bli grymt! :)

2009-08-31 @ 13:55:54
Postat av: Sara

men jo vi har vakter och de brukar få slänga ut olämpliga kunder! det händer =)

2009-08-31 @ 14:37:19
URL: http://saaraans.blogg.se/
Postat av: Sara

men jo vi har vakter och de brukar få slänga ut olämpliga kunder! det händer =)

2009-08-31 @ 14:37:34
URL: http://saaraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0