Patong

Fran Kata till Patong...

I Kata bodde vi pa lyx lyx lyx, ivarje fall san lyx man kan tankas fa i ett land som detta.
Bara att dagen vi skulle dra vidare mot Patong akte jag pa en javla thai sjuka!
Dagen borjade soft med frukost, ner mot playan, drack nan breezer och badade som tusan!
Senare sag vi Elvis show, en Thai elvis ;) Var ratt kul faktist och gissa vilka som var tuffa nog bland alla pensionarer och drog o\upp pa golvet for tryckar dans.. Bara vi tva utav alla som man tanker annars dansar till Sven ingvars.. ;) Elvis blev nojd..
Efter en fet grillbuffe drog vi ner pa stranden till en reggae bar, javligt mysig och havet narmade sig ju senare klockan blev sa man fick ta en annan vag ut ur baren som for ovrigt var ett fiasko.. bra musik och place men personalen var at helvete.. 
Senare mitt i natten pa hotellrummet vaknar jag upp av en skum kansla.. springer in pa toaletten och baah dar kom all mat upp.. Okej tankte jag, har val kakat nagot daligt men nu ar det ur varlden.. borstar tanderna och gar o lagger mig igen... no shiit upp igen, o3.3o borjade det och holl i sig ratt brutalt enda fram till 14.30 da jag spytt galla ett bra tag kanske var 20;onde minut..
Henrik som vaknade vid 10/11 tiden for ivag och skulle kopa medicin, rusade fore i kon och fick tag pa antibiotika, vomit och pain piller... sa kopte han glass och yoghurt :) Varldens underbaraste, tar hand om mig nar jag snart ska do!
Fick inte i mig nagonting forens sent pa kvallen da jag slicka i mig en halv glass for antibiotikans skull..
Fy fan vad thai sjukan ar hemsk!! Hatar att spy och inte nog med det (ursakta) men det sprutade for fan bade bak o fram.
Bara typ vatten eller nagot.. sa nasty!
Vill aldrig mer att det hander.. tredje dagen, alltsa i forrgar kunde jag ata mat och behalla det mesta :)
Idag kan jag ata allt ! haha

I Patong traffade vi pa Patrik och Rickard, tva skona skaningar som bor pa samma hotell som vi.. Aloha, med pool pa taket.. Helt okej hotell for 1500 baht per natt.
Vi drog ut o kaka med dom pa en tysk restaurang och sedan blev vi pa fyllan pa grabbarna grus.
Molle blev val fullast, han rojjde loss pa en massa quick fucks och chang ;)
Jag fick typ hjalpa min glade man hem och ner i sangen.. Det var en grymt kvall och vi hade hur kul som helst pa banglaroad, sture kompaniet och grabbarna grus..

Dagen efter madde han inte lika bra.. det blev chill i poolen och kottbullar med mos pa en svensk restaurang ;)

Idag... Brand utihelvete!!
Har varit pa road trip!
Kort 1 timmas tur pa fyrhjuling i skogen bland en massa fin natur och hav! helt underbart skoj... alskar att aka snabbt !
Efter fyrhjulingen fick vi se pa en javla massa djur och ormar. Jag holl i en fet python orm!
Sag wild cat, ekorrar, fetaste odlan, leguaner, alla mojliga olika thai ormar giftiga och inte sa giftiga. grymt litet zoo.
Sen var det snake show, jag och Molle hoppa i ringen med en kobra !! Det var lite hett va ;)
Efter snake show drog vi pa elefant tur.. Schampoo hette elefant honan pa 34 ar :)
Efter en bit pa vagen undrar var chauffor om jag vill sitta pa huvudet (istallet for satet som vi satt pa med balte),
Ja det ar val klart !! :) Och pa huvudet akte jag hela vagen, det var grymt.. Som att jag korde elefanten som mest stannade och kakade. Valdigt guppit att rida elefant maste jag saga, men en javla upplevelse !!

Efter elefanten blev det monkey show.. Vi fick ocksa ga fram o gosa o busa med apan, de ar anna grymma djur!
O de kan lara sig typ vad som helst verkar det som.. Tror dock att apans skotare misshandlat sin apa ett antal ganger =(
For varje gang apan gjorde fel lyfte han pa handen.... Han ar ett monster !
Apan Peter var grym !
Vi spenderade kanske 4 timmar pa var lilla trip och nar vi sen var hemma vid halv fem tiden drog vi tillbaka till svensk stallet och kakade.. Det blev Tost skagen till starters och oxfile med pomme o bea sas.. grymt gott!
Fan det ar bra gott med svensk mat.. Vi som bor i Norge far ju inte det sa ofta heller sa det uppskattas stort med svenska restauranger runt om i varlden och vi rekommenderar starkt den har pa Bangla road. BANGLA steakhouse.

Blir langa inlagg marker jag.. hah mycket som sker.. och sakert osammanhangande, men datorerna e fuckade har och det e rorigt att skriva.. Jag trivs som fisken i vattnet har i vartfall och inatt sover vi sista natten ocksa har,  nu ska vi vidare mot Phi Phi island och bo dar i kanske 2 natter sen vidare mot Koh lanta (koh betyder liten o har hjartat lart mig).. Det ska bli sa koosligt att glida bat och se nage mera nytt.. Jag har basta guiden med mig !! He's perfect ..

Horas nar jag kommit vidare, bilder fa bli en annan gang.. pallar inte datorena e som sagt MONGO..

Hur har ni det hemma i sverige? Beratta om det hander nagot kul...  =)

sawadee kaah

Kommentarer
Postat av: immen

men bah! vill tillbaka! sverige är skit jämfört med tiiland... här äre lika grått och tråk! njut medans ni kan!! ...tror inte ni kommer stanna i phi phi öarna två dar. ni lär vara där längre. paradiset!! drick lite buckets för min skull :)

2009-01-18 @ 11:08:14
URL: http://emiliepalmroos.blogg.se/
Postat av: saran

kul att du uppdaterar gumman!! kanske ska blogga lite jag med för din skull. det är iaf bra i skolan som jag börjat nu och det var jätteskoj igår på min fest :) fick en asschysst bärbar dator av anders en liten netbook dator, sitter med den i soffan nu, perfekt att ha med sig i handväskan :) bada och sola för mig. måååånga kramar saknar dig du känns så långt bort!!!!

2009-01-18 @ 22:59:09
Postat av: Anonym

haha ne vi stannar nog fyra dagar ;) men vattnet ar as smutsigt och jag gillar val on och folket men nagot akta paradis e det tyvarr inte.. Men ska ut och glida bat imorn och det finns massa skoj att gora har :)



Fan vad kul Sara!! hihi du borde vara har med anders.. hade vart sa kul och upptadering ser jag fram emot



Puss pa er

2009-01-19 @ 18:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0