Mamma & Per



Dom kom med solen.. helt seriöst det är blåsigt och små kyligt men ändå måste det här vara bästa årstiden i Oslo. Mamma och Per kom tidigt i Fredags första dagen hade vi lite bankärenden att ordna vilket betydde att springa upp och er i oslos kanske längsta trappa ca 3 gånger innan vi ser den lilla dörren till HANDELSBANKEN. Men nej det är ett huvudkontor där får man ingen hjälp, ner för trappen återigen för att leta efter ett till litet kontor där de fick ringa banken i Sverige för att bekräfta att jag var där och att jag ville låsa upp mitt kort. *tadaa*


Hotell christiania clarion royal (blanda helt klart det långa hotell namnet men rätt ord finns)
Se vilken utsikt de hade !! Mitt på stan va..

Vi drog en lunch på T.G.I.. Kylling sandwich.. kjempe godt!
Senare gick vi hem till oss för att väcka killarna som lagt sig för en middags nap. De är trots allt lite äldre ;)
Chillade här hemma med nån öl innan vi drog till Yaya's för lite mat, denna gång på Majorstuen. Jävlar vad fint de fått där, två våningar med bungalows och massa fina lys.
Det blev min favorit nr 22. kylling, röd curry, kokosmelk m.m. sterk. GOTT !!



Day nr 2
Blev en tur på staden, lunch på Cafe con Bar (grönland) och hem till oss för wii spel. Vi har införskaffat oss nya Wii resort med 16 lägen och en massa nya kul spel. Favoriten bowling e fortsatt kvar, pinpong var också i topp, fresbee och freesbee golf. Många nya roliga spel. Det hanns med Shots och öl innan vi igen skulle till Yayas för mat denna gång Yayas i VIKA. Det var faktist inte jag som valde att gå dit igen! :b Gästerna bestämmer!


Fint längs AkersÄlva

Kos på taket vårat

Vår favorit shot. Minttu, shakas med is och choklad sås kanske med lite krem för en mildare smak

Nr 22 på Yaya's.


Många takk för en alldeles underbar helg, kom snart igen ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0