På vei till o fra jobb



Händer det grejer ska ni veta, otrevliga grejer !!

På vägen till jobbet möter jag ett äldre par? gamla alkoliserade slitna och gubben på kryckor med blod i hela trynet. Nasty !

Efter en hemsk dag på jobbet så sätter jag o Majja oss ner på uteserveringen och en man råkar sparka till en uteliggares bytta med pengar. En man med hatt som satt hos uteliggaren reser sig snabbt upp och ger klanten en smäll på käften så spottet flyger. Efter 2 minuter käftande och en ursäkt till uteliggaren står hatten och klanten och kramas!? FYLLON!

En annan kille kommer blodig  och ber om att få vaska sig, well inne på toaletten står snubben och fotar sig själv. Så där lagom nöjd att få visa sina vänner imorn....

Efter att sagt hej då till de andra på vägen hemmåt så går jag längs trondheimsveien och tycker att det luktar korv.. Det börjar plötsligt blinka massa blåa lampor och korv doften visar sig vara ett hus som brinner, en halv minut från mig. Ovanför Istanbul kebab, där jag och Majja åt idag. 8 personer evakuerade och två till sjukhus.

Verkar som staden hållt sig i liv idag va... inte nog med det, räknade att det var 13 stycken horor på bara 10 meters avstånd i torsdags... THEY ARE BAAAaaaAck ! Vad är det då för mysig stad jag bor i, som jag försöker locka min kusin till ;) Vart tappades kontrollen..

Sov gott !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0