Munchies tour - koh phangan

Idag har vi utflyktat runt hela denna djungel o. Sinnes sjukt mycket djungel har men turen gick pa havet =) Som vanligt roker thaiarna pa och ar pa ett stralande humor, fanns sakert en anledning till namnet pa turen. Forsta stoppet var vid ett vattenfall, 300 meter ivag. Vi foljde den en bra bit studdsandes pa stenar, plotlisgt kommer en mini veran och korsar vagen.. Sa javla ballt! Hade sa garna velat se en stor en da, men den vaxer val till nasta gang. Det sags att man ska fa ett langt och lyckligt liv nar man badar i ett vattenfall, jag doppade bara mina trasiga fotter i vattnet... Det var liksom inte sa klart som det  forra vattenfallet. En thaiare satt darimot helt nack bakom en sten och tog sitt dopp... Han ska fa ett lyckligt liv !

Andra stoppet var pa en liote storre strande dar vi fick fried rice with chicken, as gott var det och jag delade med mig till tre stycken hundar och Molle. Alla far smaka! Sen gick vi langs stranden och bara kikade, det var kjempe fint faktist !

Tredje stoppet var pa en annan strand (fan vad man saka vara dalig pa namn men det finns manga strander langs hela on da) dar doppade vi oss och drack en ol pa en liten liten bar.. Den har stranden var sa mycket mindre.

fjarde stoppet var ett snorklings stalle koh ma (?) och dom kastade sa javla mycket mat at fiskarna for att locka till sig dom nar jag just hoppat i sa helt plotsligt ar det mer fiskar an hav. Det var as mysigt, en sandra i ett fisk stim! Sag en massa balla saker i havet faktist, lysande fiskar och nemo hem.. Nemo var inte hemma da..

Nu ska jag packa och jag drar mig for det som vanligt, hatar att packa och mina klader ar blota!! Imorn bar det av till Phi Phi island for att mota upp alla andra, an en gang ;)
Halv tio gar baten harifran till Samui och dar tar vi taxi till flygplatsen och flyger till Krabi. Fran Krabi far vi sen ta en till bat och saaaa ar vi antligen framme och ska ata pa Amigos !

Hores pa nasta o!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0