Öl skolan

Så här beställer du öl !!

Först o främst hälsar du på den glada servitrisen som kommer fram och hälsar och snällt frågar vad ni vill ha att dricka.. (det är just HON som ska servera er öl och ni har inte en aning om vad hon kan göra med den om ni inte uppför er).

Kan jag få ett snitt med öl? (snitt med öl är 0.24.. alltså inget man egentligen behöver veta, vem fan vill ha så lite?)

Ett glass (glas) öl. Är en öl på 0.33, något man beställer när man har ont om tid men inte kan motså det goda).

En halvliter... ja det säger sig själv va?

Halv pils är tydligen hälften av en liter!

Stor stark... nej det finns inte i Oslo. Bara glöm det! En stor mellan höres heller inte bra ut. PILS, BIRA, ÖL.

Försökte förklara för 4 stycken norlänningar idag att hon faktist beställt ett glass pils medans vänninan hennes beställde en halv liter, för att kontrollera beställningen upprepar jag vad tantfan sa.

-Ett glass med öl för dig och en Halv liter för dig, riktigt?
- JA...

När jag kommer där med ölen så säger hon att Nej ska jag ha en sån liten öl? Du frågade aldrig vilken storlek..
-Öh Jo och du svarade..
-A men en halvliter är också i ett glass.
-Jo men i norge så säger man glass om en liten öl.
-Jaha och det vet du, hur länge har du bott här egentligen? Tror du att du snackar bättre norsk än en norsk.
-Ja tydligen gör jag det.
-I nord norge heter det i vart fall inte så, där kan vi kalla det snitt!
- ÖÖH FEL IGEN.. och alla andra vet hur man beställer öl och de flesta är faktist uppe från nor.
-Jaha då måste man vara alkoholiker om man vet så bra.
-aa det är det jag är.
-Du vet att det betyder att du är avhengig då?
-Mm alkoholiker och alkolist är inte så stor skillnad på svenska och norsk. Man blir törstig av jobb!
-Vi gillar god service vi..
-Jag med, vill ni ha ett täppe, filt, pläd??

hahahha fattar ni hur tröga människor man får stå ut med, med oändliga disskutioner om absolut ingenting. Men tydligen är det jävligt fel att rätta en norsk i språket efter att hon ändrat sig från en liten öl till en stor.

Mazi (stavning?) överraskade mig och Majja med en hjärte ballong med en liten bikkje på, hur söt är inte han då? =)

Äntligen är fucking dagen över på jobb !! Nu bättre ting... over and out

Kommentarer
Postat av: sara

vikka jävla puckon!! men skoj o läsa :b

2010-09-19 @ 17:23:24
URL: http://saraseveryday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0