Vilsen i nydalen

Tjohoo vilken trip jag har varit på idag, först till skatteetaten för att få en adressändring för sånt funkar inte över internet i detta sega land... Eller jo nu fungerar det väl lite halvt går det en reklam om på tv.. Flytteportalen.no Kanske en dag att jag ska få post igen för jag har visst fått inkasso på mig. För räkningar som jag inte ens ska ha eller ha fått. Wierd. Men ska ringa efter helgen igen och höra vad de tänkte göra med den saken.

Internet är något jag saknar i detta fina hem, tv kanaler har vi och telefoner behövs inte.. Är det någon i nutid som äger hem telefon!? Majja ringde för ett tag sen till Get.no för att höra vad vi skulle ha för internet och vad de skulle kosta.. >Tanten i luren svarar att vi har det gratis, både tv box och internet. Det ända vi behöver göra är att ta oss till deras kontor. Som ligger waaaay out town.

hoppar på buss 34 eller 54 spillerill.. hoppas av på en gata på A ser mig omkring och tycker det ser hemskt fint ut, lantligt och stilla. Bilar åkte ju hela tiden men inga bussar eller trikkar. Hundar sprang i parker och till och med folk som motionera.. utomhus !! Jag fick besked om att det skulle vara 1 minut från busstopet. Men när jag kikar kartan på phonen min så har jag letat efter maridalsveien 153......när det är 353 jag ska till. Fuck här står jag i ena änden av världens längsta gata och försöker lokalisera mig. Oslos gator går nämligen ihop med varandra och har egentligen ingen logik alls. Jag följer en gata som går helt från Maridalsveien för så ska det vara, skriver in den nya adressen och får reda på att det är 35 minuters promenad från där jag står.
Jag går o går o går, det ligger en död uttorkad snigel på väggkanten som typ skrämmer mig till döds men jag tuffar till mig och tar mig förbi en rondell råkar svänga lite fel ner för en backe för att det kändes lättast så men det blev bra mycket tyngre när jag var tvungen att gå upp för den igen för att komma back on track. Efter en bro över en stor snabb väg så ser jag en vattenoas i denna oändliga öken äntligen det där jävla Get... o vad finns inte utanför byggnaden jooo en jävla buss hållplats. Tack som fan trafikkanten!
Min timmes väg till Get tog mig 15 minuter tillbaka in till stan.. sweet!

Molle kom hit för att hjälpas, han fick igång tv:n  och ljudet som inte ville sig men internet funkar inte än.. jag snikar fortfarande på grannarna som driver med att kasta ut mig titt som tätt... Hallå var lite schyssta nu!

Hemma får jag massa att plocka med, lite nya kartonger med kläder att sortera och tvätta... det är inge kul att tvätta längre.. Imorn tog jag på mig att jobba på O'learys fast jag egentligen borde ha sagt nej. Sover hel kasst, egentligen inget alls faktist. Men jag har ju fri hela nästa vecka, hurray hurray ESKILSTUNA here i come.. Nån som har lust att dra till sthlm kanske? =)

CIAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0