Skulle bara på lunch, hamnade i Köpenhamn

Tänkte upptadera här igen i brist på annat. Sommaren är så gott som över så kanske kanske jag kan ta mig tid till att lägga ut sommaren som varit här på the blogg så även ni får se vad jag pysslat med.
I söndags skulle jag ner på stan för bartömning och lunch, just när jag kliver ut från dörren ringer Rikard och frågar om jag ska med till Köpenhamn 30 minuter senare står är jag på plats i väntan på att få kliva på båten. Snabba puckar. Med på båten är då bar och köks personalen ifrån O'learys. Den ena kocken bangade i sista stund och då kom den sjukskrivna servitrisen på tal, tack som fan!!!
Jag, Robban, Cim och Leffe i väntan på vinprovningen. Ett par stycken pils och drinkar har redan slunkigt ner. Dagens lunch blev en strawberry daquiri för mig.
Rikard, Jag, Tommy, Cim, Robban, Malin, Leffe och Sanna på den kanske mest onödiga vinprovning någonsin på Danska. Det var inte mycket som satte sig på minnet, bara att försöka fokusera åp vad killen sa var tufft nog och sen i vinspråk... Omöjligt! Dansk frågar något liknande -Vad skulle ni servera detta röda mustiga vin till? Sandra svarar -En gammal människa?
Det han säkert egentligen ville ha svar på var väl kanske vilken maträtt som hade passat sig... well well
Jag är glad att jag bara krossat en nöt i min hand det kunde ju sett ut så här och det hade varit värre.
Leffe på Dansebåten ala soumi style
Tjejerna stal killarnas pena slipsar
Dans på dansebåt !
Titta det lyser hyss i Robbans ögon
Vips ! Står Cim med tub top nedragen och boobs i vädret. Det orskade litt problem ;)
COPENHAGEN !!
På Cafe Europa Ströget sitter ett törstigt gäng
Sjukt fina glajjer ! Tack Cim
Finnen är inte helt med på noterna
Jag rockar igång med den klassiska mojitOon. Man kallas inte MojitOo utan anledning.
Medans andra sover i baren
Snabb dusch i handfat.. Lägg märke till skadad hand med skena !!
Tror att O'learys nu fått dansförbjud. Jag med gipsad hand efter en vild dans på opera taket under Timbuktu konsert och Leffe med en troligtvis bruten tumme efter ett försök till dans på bord.
Kanske den tröttaste middagen jag varit med på, men riktigt god buffe det vare! Inte som på finlandsfärjan att du har gratis öl då. Kanske var lika bra? Kvällen innan åt vi 3 rätters. Jag åt då små potatisar som dom droppat små lax ägg på, tur att de är så stora och lätta att få bort. Varmrätt var det en mega stor oxfile med en fyrkantig potismos klump helt sinnes sjukt gott, bästa kött på hela året. Dessert blidde det en taskig sjokoladetarte.
Meget försynt ! Gör mitt bästa att gå kontakt med en stor blå fågel
Vi shoppade i köpenhamn och detta är resultatet.
Pusss kompiiis
Sanna bjuder på FISK. Det gör också servitören sen, först ger han mig en hotshot och sen får vi alla en runda fisk igen. Sånna barer är väl bara guld värda!?
Malin tar första dansen med främmande dude
Jag o Sanna kör väl också ett dansnummer
Riktigt tjusiga, ikke sant??
Vi gör ytterligare ett dansnummer
Det var shot igen, tydligen i 11 heaven är det 6 cl krav på shotar och vi är vana till 2,4 cl. Inte konstigt det började gunga tänkte jag.. Vad jag sen läste på internet nu är att det varit storm till havs. Yeei va det gungade.
Mycket snygga signaturer har det blivit på senaste.
Tror aldrig jag haft så kul på ett dansgolv som med Sanna en stormig natt på Dansebåten. Vet inte om våran dans såg speciellt bra ut men den tog upp hela dansgolvet och lite därtill. Flyga 7 meter åt ena hållet för att sen kastas lika långt tillbaka, älskar att dansa till vågor! På något sätt kommer också mitt namn upp på displayen "banderollen" Sandra is in tha house o annan kul text... Hur o vem var denna servitör ;) like him !
Det var vi som höll ut !! Så underbart kul jag haft med dessa sötOs !
För att inte glömma min hyttkompis Robert. Dom gillade inte lika mycket att kastas runt på dansgolvet utan körde säkert kort o blev sittandes i soffan.
Självklart måste man ju leka i bollhavet !
Inhandlar natta mat i receptionen. cola, chips och twix för 50 spänn. CHEAP!!
Här kunde man sitta
Jag kom till slut också upp dit.. Nu kanske det är 3 timmar kvar till avgång i Oslo.
Ännu en lyckad båttur med massa galenheter, skratt, dans och fylla. Mina kollegor e fantastiska !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0