Damn u Lommetyv !!

Det var en vacker måndags dag då jag gick upp lite extra tidigt sådär vid tolvslaget för att hämta ut mitt paket på RIMI postgirobygget från junkyard. Lite skidkläder o annat myisgt beställt 50% rea är något som ska utnyttjas!
Inne i butiken möter jag Majja som gör en sista shopping på norsk mark innan hon drar till Mexico, lyckans kid!
Jag ställer mig i kassan håller upp min lilla gröna lur för att visa pakkenummer och praktikanten kallar på butikens leder. Han kommer, han ser på min telefon, han går, han kommer tillbaka med mitt jätte paket och jag signerar och traskar glatt ut från butiken. Någonstans där kom det en jävla ficktjuv och la beslag på min lilla lur!! Ondskan.. Också hon på netcom får kallas ondskan, bara för att jag inte såg tjuven så gäller inte försäkringen. -men hallå? om jag hade sett honom hade jag väl inte låtit honom ta min phone heller eller?? Wtf betalade jag försäkring för? Desverre desverre.. bah burn in hell and melt !!
Dagen efter gick jag till EXPERT, ville liksom inte köpa något från NETCOM butiken i ren protest av hon ondskan som jobbar för netcom. Gick rätt in dividerade i en halv sekund innan jag bestämt mig och slutligen stog i kassan för att skriva papper och direkt få ett nytt kort med samma nummer. 1 kr fattigare men mycket nöjd. Det e trist utan telefon det är också trist att jag inte har några nummer och kommr aldrig våga svara i telefonen förens jag fått alla nummer.
Kan tydligen också användas som nån sorts drinkpinne.
Efter 2 snabba vänder på stan så drog jag ner en tredje tur på stan för avskedsmiddag på Amundsen med Majja o Martina.. Yamiii vilka goda burgare. Börjar plocka med mobilen medans tjejerna har sina hej då samtal att ta hand om i sina telefoner och en inställning krävde att den skulle startas om, and it did. Kunde jag sen nya pinkoden? Nope hem igen 30 minuter innan jag börjar jobb och sen tillbaka till stan en 4 gång. Det är tur man bor hyffsat nära.
Nu blire att göra ett återbesök på SATS, var över en månad sen jag var där. hupp hupp !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0